Thursday 26 April 2012

saat itu jatuh


26.4.2012....7.19 minit petang....
lampu kalimantang ku tutup
kipas ku pasang bunyi tua nya menemani ruang sunyi ku
bersandar badan ku di alas bantal segi empat empuk
entah mengapa hati ku sunyi hiba mulai murung

tanda soal itu mula ku carik mula ku robek
ternyata butir butir hitam yang keluar buas melapah pemikiran optimis ku
semakin dicarik semakin menipis kepercayaan keinginan kejayaan
dan bila ku terus merobek semua nya bagai ditawan halusinasi negatif

disaat ini aku hampa dengan diri sendiri
aku pedih dengan ludahan sendiri
aku perit dengan hunusan sendiri
aku jatuh aku terjelepuk aku tersembam di hadapan halaman sendiri

aku masih sedar aku masih bernyawa
masih ade ruang untuk ku susupi
masih ada denau untuk aku susuri
sambil bibir kering ku tidak henti meminta

aku masih sedang hiba, murung, dan sepi
ku tutupi nya dengan topeng kepercayaan topeng keyakinan


7.40 minit petang..


No comments: