Sunday, 4 August 2013

Rezeki


Selame 3 minggu aku dah tak kerje..1 ogos rezeki dari Allah..aku start bekerja..kerja baru..Putrajaya..

1 ogos, kad atm dimasukkan..gabungan 6 kunci keselamatan ditekan teliti..nak keluarkan modal untuk pergi kerje, bisik hati..Alhamdulillah..syarikat lame aku bayar gaji bulan lepas..gaji sebulan penuh..rezeki..kerja hanya seminggu pada bulan 7..

Hajat..rezeki nak raye ni..nak bagi duit raye..nak bayar zakat fitrah..nak bersedekah..

Yakin..rezeki ni rezeki aku..dan aku yakin jugak sebahagian besar rezeki ni adalah untuk orang disekeliling aku..aku tak simpan semua..aku terima amanat Allah..

Rezeki mereka mungkin melalui aku..jadi tanggungjawab aku untuk memberi..tamak..insyaAllah ini bukan aku..rezeki dunia boleh cari..

Kongsi kegembiraan tu lebih menarik..
Ini rezeki aku punya dan kita punya..

4 comments:

Teena Tna said...

Betul tu, rezeki yang kita ada tu perlu dikongsi kpd yang lebih memerlukan

Wadi AR said...

tahniah dah keje. ada rezeki lebih belanja lah aku. aherher

conundrum said...

#teena kaaan...so aku pk elok la ape y kite ade tu kite share..

conundrum said...

#wadi bole kak wadi..achane skang? keje ke?? ustazah??