Thursday, 12 December 2013

Sindir


bila kalah dan tak mampu..
ini lah satu senjata..
yang membunuh dari dalam..
keji..

main kotor dengan senjata ni..
aku benci..
biar lantang dengan idea jangan sayup dengan provokasi..
lawan dengan tangan bukan dengan lidi..

makan paling dalam dalam rusuk hati..
sakit melarat bawak ke fajar hujung hari..
memang menang tapi keji..
main kotor dengan hati..

kenape tak..

bila kalah dan tak mampu..
jangan ego..
cuba serah diri..tak rugi..

mungkin ade inti untuk kongsi..
untuk makan sama-sama..
belajar sama-sama..
ingat sama-sama..
bahagia sama-sama..

ingat, bukan sindir..



2 comments:

Payeh Kuced said...

Aku kurang sabo bila kena sindir.. laju je nak sindir balik.. tapi kekuatan tu kadang2 takde.. kadang2 ada.. haha penakut :p

rasa puas bila orang yang sindir kita bengang dgn kita.. buat bodoh je.. mesti dia bengang kan..

conundrum said...

huhu kalau org start sindir dulu xp la kot balas balik..hehe

tp jangan start dlu menyindir..haaaa ini aku pantang.. :D