Monday 13 February 2012

Lupa Lagi


Siapa ade penyakit lupa???
ce cite ce cite..heheheh aku xd la penyakit lupa nie tp biase terlupa ade la...hmmm ape beza terlupa dengan penyakit lupa?? ahahahha aku pun lupa...xpe lah abai kan je la...tp lupa adalah satu perkara yang aku xsuke sangat....ambil wuduk pastu duduk jap pikir mane aku letak spec tadi ~.~' ahahahah itu lah barang yang paling aku slalu lupe...kesian si cemin mata :P

hari cuti2 nie aku xlupe lak nak update blog nie...dan ade satu kisah yang bess...pasal lupe la...xtau la bess ke x aku pun da lupe :P alamak lupe lagi...aigoooo~ layan...


ahahaha yakin je ari ke 3 tu xlupa pape :P 
satu lagi yang aku nak share ngan kamu semua...sajak melayu mudah lupa.....pernah dengar??? sajak nye berbunyi begini...

(tun dr sebak lafaz kan sajak nie tp kenapa audiance gelak? ~.~')

Melayu mudah lupa 
Melayu mudah lupa 
Melayu mudah lupa 
Dulu bangsanya dipijak 
Melayu mudah lupa 
Dulu bangsanya retak 
Melayu mudah lupa 
Dulu bangsanya teriak 
Melayu mudah lupa 
Dulu bangsanya haprak 
Melayu mudah lupa 
Dulu bangsanya kelas dua 
Melayu mudah lupa 
Dulu bangsanya hina 
Melayu mudah lupa 
Dulu bangsanya sengketa 
Melayu mudah lupa 
Dulu bangsanya derita 
Melayu mudah lupa

Dulu bangsanya kerdil 
Melayu mudah lupa 
Dulu bangsanya terpencil 
Melayu mudah lupa 
Tiada daulat 
Tiada maruah 
Tiada bebas 
Melayu mudah lupa 
Melayu mudah lupa 
Melayu mudah lupa 
Sejarah bangsanya yang lena 
Tanah lahirnya yang merekah berdarah 
Ingatlah 
Ingatlah 
Ingatlah 
Wahai bangsaku 
Jangan mudah lupa lagi 
Kerana perjuanganmu belum selesai

Dibacakan oleh Mantan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Mahathir Mohamad di akhir ucapan penggulungannya pada Perhimpunan Agung UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada 23 Jun, 2001.


4 comments:

Zehan Ilyana said...

waaa...
tamola ade penyakit pelupa ni..
takut..

best pulak sajak tun m ni..:)

Petak Hitam said...

sajak die bermakna dan sangat tersirat...

if u can find what he is trying to tell us, u are awesome :D

smilenajah93 said...

haha ! sekali xde org kat skolah :P !

Petak Hitam said...

mungkin y len lupe aritu sekolah kot :P