Monday 30 September 2013

Bilik Sejuk


Selapis, dua lapis..helaian tebal ni hanya mampu menahan 20 peratus dari sejuk bilik ini..

Umi *kau kerje kt bilik tu xpe ke? Xsakit ke nt?? Tetiap hari duduk dlm sejuk..tak beku ke??

Makcik *bagus la keje kt sane..scare tak langsung ko da praktis mcmane duduk dlm bilik mayat nt..tak de la tkejut..

Shift malam *waktu yang dapat buat aku rase aku kerje di luar negara..hela nafas yang berasap putih..

Bekas minuman besi menjadi kawan setia aku..air nescafe panas, mungkin milo dan jarang sekali kopi..dgn haba yang dilepaskan dari bekas minuman tu dpt aku sedikit memanaskan tangan aku..bekas minuman itu aku pegang erat kedua belah tangan dihadapkan  ke muka..wap memenuhi muka..sesetengah melintasi kaca mata aku dan wap memenuhi ruang kaca..sambil jaket gebu berada di atas badan aku merasakan yang aku berada di luar negara ketika musim sejuk..mgkin di korea, australia..

Sunyi bilik ini dengan hanya ditemankn bunyi penyaman udara di selangselikan dengan bunyi komputer.

Terasa asing sunyi..

Bilik Server

No comments: