Sunday, 12 August 2012

sinikal



kadang-kadang ada ayat yang biasa orang gune yang agak sinis bunyi nye..tp orang rase ayat tu cam perlu disampaikan..ok satu contoh kat sini...'selamat pengantin baru, semoga berkekalan sampai ke anak cucu'... ok describe satu persatu...'selamat pengantin baru'...nice cun..ayat ni memang wajib lah kan..dan ia nampak sempurna dan betol..da tengah dalam majlis perkahwinan atau baru sebulan dua kawin..orang akan wish 'selamat pengantin baru'...tapi ayat kedua tu macam ada yang tak kene...'semoga berkenalan sampai anak cucu'...errrrr...kau tak yakin dengan aku ke hape aku boleh bawak anak dara orang ni sampai aku meninggalkan dunia yang fana ni? ia macam satu sindiran...itu ape yang aku rase..


actually aku tak paham perkataan sinikal sebenarnye..ape yang dimaksudkan dengan perkataan sinikal? ada sesiapa yang boleh terangkan maksud sinikal?


2 comments:

ஜ miss klanika ஜ said...

patot cakap kekal hingga ke akhir hayat. gitu ?
sinikal -sinis . kot.

conundrum said...

patot jgn cakap 'semoga' kot XD