Wednesday, 21 November 2012

Bersabarlah




Bersabarlah kawan.
Kau kan masih muda.
Masih baru dalam arena ini.

Kau kan masih kecil,
Masih putih dalam persada ini.

Nanti bila kau dah comot.
Jangan kau mengeluh kau buruk, kau hodoh pulak.

Bersabarlah kawan.
Kau kan budak praktikal saja.
Tak tau apa-apa.
Tak kenal sistem yang dikendalikan dalam ofis ni lagi.

Bersabarlah kawan.

ok aku bagi pencerahan untuk tulisan aku diatas. sedia maklum, aku budak praktikal bagi kursus aku. aku ambil sarjana muda rangkaian komputer.yes sarjana muda.aku sangat mengharapkan sesuatu yang mencabar dalam sesi praktikal aku.lebih berat dari belajar mungkin.tapi aku disini dilayan seperti budak praktikal saja.aku nak kerja yang lebih berat.tolong lah bos.percaya pada aku.aku mampu buat apa yang pekerja lain buat.mungkin lagi sempurna, lagi baik.

bos bagi aku kerja budak-budak diploma saja.komputer tak de internet.tak boleh print.troubleshoot.aku mungkin perlukan sesuatu yang aku puas hati.lebih besar.bertambah aku runsing bila pagi aku masuk ofis kerja-kerja aku semua aku dah selesaikan.dan aku mengadap facebook, youtube sementara pekerja yang lain sibuk dengan kerja-kerja mereka.malu la beb.aku nak buat apa pun aku tak tau.kang cakap aku tak buat kerja pulak.tapi mereka tidak sedar yang kerja mereka bagi tu sangat la mudah bagi aku selesai kan.

baik, dalam tulisan aku ini aku tau aku berlagak.tak payah ingat kan aku.tulisan orang yang sedang geram, memang begitu.maafkan aku.aku cuma nak tekan kan kat sini yang aku dah bersedia nak mengadap kerja yang lebih berat.lebih kongkrit.aku memang runsing sekarang.

sedar.yup aku sedar aku budak praktikal.dan mungkin ini saja kerja-kerja aku.aku nak bagi tenang hati aku cakap, *takpe, ini praktikal saja.bukan kerja pun. bagi tenang hati.

maaf, tulisan orang dibawah normal.



4 comments:

Wadi AR said...

rilekss. aku pun dulu gitu siap kene marah dgn GB

conundrum said...

tu lah..sebab nak reda kene lah tulis..

fuh tenang ;D

aNA sWeETie said...

ko katakan pada ku cil beb.. now, aku katakan pada kau, bersabarlah.

conundrum said...

baiklah kawan..