Sunday, 2 December 2012

Minggu Penuh Halangan


26november2012 - 30november2012

Minggu penuh halangan. hati cakap macam tu tapi realiti adakah ia betol betol mencapai tahap *penuh halangan tu? atau ia satu propaganda si hati menghasut jiwa untuk tidak berkomunikasi lagi secara baik dengan akal? syaitan! ia penghasut...ini yang sangat tepat... *mungkin

Setiap langkah nak orak mesti ade sindiran-sindiran sinis yang didengari...datang dari mana sindiran tu? tak pasti bukan..tidak berkeyakinan..tak pasti..kalau dua sahabat ini dapat di damai kan secara aman dan dapat digencatkan senjatanya pasti sindiran sindiran sinis ini tidak didengari lagi..mohon berkeyakinan dan pasti dengan tujuan dan setiap orak yang dikawal otak...

Berbalik kepada minggu penuh halangan..aku tempuh dari hari pertama yakni isnin..kurang sihat..badan dalam kondisi metabolisma dalam badan berada di aras paling bawah..kesakitan..perlahan lahan aku ikut rentak perlahan metabolisma..aku layankan aku ikutkan...bagai bapak sabar melayankan anak...dan pabila masuk hari ke tiga yakni rabu, badan mula kebah... *phew penat..

Khamis dan Jumaat dilalui dengan agak rumit apabila kisah tuah disuruh simpannya keris...disuruh sujud kebumi menyembam si sultan..kepala ditolak rapat kebumi agar akur..akhir nya tuah akur..kini tuah dikaki sultan..kisah belum berpenghujung belom bertitik akhir...

Malam pada hari Jumaat..ini kisah yang ceria..yang gembira..yang dapat memadam minggu penuh halangan aku.. *Pekan Frinjan...terima kasih Anna Band sebab jemput aku, hulur kapet merah dengan paluan kompang..disana aku jumpe semua..*Zine Satu Malam! kau orang terbaek..*IamNeeta..ok aku jatuh cinta..neeta pandang aku buat muke awkward..haha lawak...dendangan *Moi Last Von..sangat buat aku terpukau..kau hasut aku dengan musik kau..kau buat aku terbang hilang...masalah aku hilang..terima kasih buat semua Frinjan..

Minggu penuh halangan aku kini tinggal kenangan..biar aku lukis minggu yang baru..
mungkin halangan yang baru..

Halangan buat aku matang.



6 comments:

Payeh Kuced said...

entry ni pun ada hang tuah... wot wot... minat bebeno ye dgn hang tuah..

conundrum said...

hahaha hang tuah tu element klasik y bess..die kuat kot..tak x? XD

Wadi AR said...

aku pun pegi frinjan tapii aku tak kenal mana satu kau. haha

conundrum said...

hahaha xpe la..xyah kenal la..aku pemalu orang nye... XD kau mesti kat booth zine kan kan?

Wadi AR said...

mana kau tauuuu. haha. aah, betul la tu. nape la kau tak tegur. aku tumbuk tau la

conundrum said...

owh aku errr...kan aku da cakap aku ni pemalu ==,