Monday 2 July 2012

aku down



ah aku down lah~
ape y aku nak buat ni....aku menganggur sekarang...jiwa kosong...
nyanyi lagu najwa latiff?? kosong?? no la that song about cinta..dan kibab cinta aku da 
lame tutup...aku buka nye satu hari nant...yup sekarang aku berada di puncak jatuh aku...
ketika aku menulis ni aku tidak berfikir..percayalah..aku cuba lepas kan rase down 
aku ni kat sini..dan aku rasa ia berbaloi..

dalam masa yang sama aku sedang download madagasca3 ni...rakan2 kate cite ni lawak lucu habis..aku harap ia berbaloi..nak ceriakan hati sket..

sebenar nye aku mampu kawal down aku..aku mampu kurang kan rasa
ni..yup aku seorang y berpegang pada sesuatu..aku yakin rase ni akan hilang...
dan satu pelangi akan keluar dengan cahaya dan harapan y baru..

yup dalam kehidupan kite pasti akan rase saat jatuh kita..tidak kira kita sehebat mana..
mesti akan rasa nye..dan apa y membezakan kita dengan y lain adalah
cara kita mengawal rasa tu..dpt ke kawal dengan dan dalam keadaan tenang?
fuh kau memang kuat..kau memang tegar orangnye..rasa dan perasaan ni sangat lah padu dan sangatlah
konkrit..kalau kau boleh rasa dalam bentuk fizikal..mungkin kau akan jatuh sebelom impak tu 
menyentuk muka kau..sangat konkrit..

dan aku sebenarnye agak menantikan saat down ni..sebab dalam masa ini aku akn
glabah dengan ape y bakal aku nantikan..yup ia berbeza...aku nantikan impak fizikal y bole
buat aku pitam..kau gila...tak gila kalau kau mampu tangani dengan keadaan tenang..

mcmane aku nak hadapi dalam keadaan tenang? pegangan kau mesti lah sekonkrit ape y kau bakal
hadapi..keyakinan kau mestilah dpt menyokong impak nye..dan hati kau harus dan wajib lah 
setebal 3 kamus dewan bahasa yang berkulit tebal tu..

kau ye ye je...td kate ko down...yup memang betol aku down tp aku xcakap aku jatuh sampai
xmampu bangun dan makan gune straw ikut hidung ke trakea..aku down..tp pada ketika ini..aku nak perasaan ni untuk aku mampu buat ape yang aku sedang nak buat ni...perasaan down ni aku cuba tukar kan kepada semangat yang pada awal nye mencucuk-cucuk hati aku...

aku yakin aku mampu lakukan nye..tp aku gagal pusingan pertama, saingan pertama yang mewakili pusingan kelayakan bagi aku...tp ia hanya pusingan pertama...dengan perasaan down tu aku tukar dan hidup kan api semangat itu...dan aku nantikan pusingan seterus nya untuk aku hantam kasi pitam...

ok aku masih dalam keadaan down dan tidak tentu hala...tak pe..aku yakin aku akan bangun kelak...
kelak tu bukan seminggu selepas ni...tp mungkin kejap lg..aku seorang y bersemangat..aku tau tu..yakin!!
aku down...yup aku down...
aku bangkit dengan taming sari sekali...

No comments: