Thursday 26 July 2012

Ubat Mental



Tido...ok memang tak ade term lain aku boleh gune untuk bulan puase ni..term ni wajib lagi-lagi dalam keadaan tak ade buat ape mase ni..tido bagaikan satu mesin masa yang dapat mencepatkan masa ke masa hadapan dan tak perlu bagi aku untuk melalui saat-saat pedih, bosan, lapar dan perasaan-perasaan yang sangat tidak aku suka...

Bagi..aku tido ni satu ubat..mungkin bukan dari phisikal tapi mental....ade orang cakap bila kita mula tidur dalam keadaan yang tidak stabil dengan perasaan yang hingar kat kepala, korang akan bangun tido nnt dalam keadaan letih, penat, dungu dan sebangainya...dan bagi korang yang nak rase ubat mental ni, nasihat aku bile ade masalah jiwa yang sedang berombak kat sfera pemikiran korang tu, tolong la tolak ketepi atas bawah dulu..tido dalam keadaan tenang..

Bagaimana...pulak nak tenang..ok korang bole dengar musik mungkin, layan fikiran pelangi dan macam-macam lagi...janji tido tu dalam keadaan tenang dengan anggapan bangun tu korang berada dalam era yang lebih jauh dari pedih yang korang alami tu...

Ketenangan..yang paling nikmat dari Pencipta adalah tido..kalau korang dapat rasa dan pk mungkin korang akan faham..


No comments: