Tuesday 17 July 2012

gadis dan lelaki gentleman


Gadis dan Lelaki Gentleman
Kita mulakan dengan gadis dan kesukaannya. Sampai dialam remaja, hati gadis yang pada awalnya penuh, mulalah mengering tersejat mungkin dek pemanasan global dan penipisan lapisan ozon bumi..Dan bila ia tersejat maka adalah ruang-ruang kosong yang gatal rasanya nak diisi dengan jantina yang berbeza..jantina itu adalah lelaki....keinginan setiap gadis dalam melalui alam pemanasan global mungkin berbeza...ada yang mahukan lelaki yang hensem, ada kereta, ada wang dan bagi gadis yang sedikit baik mereka inginkan lelaki yang baik dan mempunyai penampilan yang sedikit matang..

Kita pusing cerita kearah yang bertentangan pula. Lelaki pula, bila melalui zaman penipisan lapisan ozon bumi, mereka juga sama je seakan wanita. mahukan itu mahukan ini...Tapi lelaki ni, bila peratusan nakal dalam minda nya melebihi waras pemikiran, mulalah ada yang menjadi sedikit berlebihan...kau ada satu, aku ada dua..esok mungkin tiga..lusa empat la kot...setiap dan segenap helaian itu ada ceritanya...bila ada sedikit berlebihan dalam peratusan nakalnya, mungkin lebih la yang dia dapat perolehi...apa yang lebih?? itu pandai-pandailah kau fikir...

Itu persamaan antara gadis dan lelaki yang sedang melalui alam pemanasan global...kini kita bentangkan sifat lelaki  gentleman..yup spesis lelaki ini adalah lelaki yang menghormati wanita..mereka lebih bersifat melindungi wanita...caring dan penyayang...sifat romantik yang semula jadi dan sangat digilai...itu adalah sifat asal dia...sebab itu golongan lelaki sebegini amat sangat diminati wanita gadis dan perempuan...lelaki ini akan melayani setiap gadis dengan baik dan menghormati gadis tersebut..


ok, betul ia nampak sempurna...tapi kisah yang kita nampak sempurna ini ada tidak kenanya...cuba bayangkan lelaki gentleman ini mungkin akan bertemu ramai gadis di luar sana..dan melayani gadis-gadis ini dengan layanan dia, iaitu gentleman..sifat semula jadi yang digilai...dalam sepuluh gadis yang lelaki ini jumpe pasti separuh dari mereka akan terpaut terpikat terjatuh akan sifat lelaki ini...lelaki ini baik..dan niat lelaki ini hanya berkawan dan gentleman itu adalah sifat azali dia..kisah yang sempurna pada asalan nya menjadi seperti kisah yang biasa kita dengar...lelaki buaya darat...


Kejadian ini menjadikan lelaki selalu dipersalahkan...jadi bagaimanakah sebenarnya kehendak dan kesukaan si gadis? apakah sifat yang perlu lelaki warisi untuk adanya satu sistem putaran yang lengkap dengan adanya lagu-lagu kedamaian?


8 comments:

Anonymous said...

i prefer the one who can be my imam in my solat and boleh semak bacaan alQuran saya.. :D

ஜ miss klanika ஜ said...

tak gentleman sgt pn takpe, jgn hipokrit sudaaa. huahua

Petak Hitam said...

yup2...bole jadi imam..menarik!!...tp sebelom nak y mcm tu, kite sendiri kene la jage diri dan berlatih jadi makmum y sempurna..kan kan kan..hehe

Petak Hitam said...

owh hipokrit sgt menyakitkan hati..huhu

Anonymous said...

yup btl.. but for u which one u prefer?? a girl yg caring terhadp 10 llk n wat 6 drpdnya jth suka atau a girl yg menjage atinye drpd cinta dunia?? a girl who busy creating her story or a girl who believe Allah is writing her love story??

ur spouse is u mirror.. when u be a great imam u will lead to the great makmum :D

everything is back to ourself.. spread the love <3

Petak Hitam said...

ahaha currently i dont thnk much bout love..sorry no answer...cinta sesama manusia? buat mase ni xperlu kot..

Allah da tetap kan..sume da tertulis..

ade dua bende dalam dunia ni y sangat ironi..ia adalah jodoh dan hidayah..

jodoh da ditetapkan sejak kita lahir lagi da tertulis semua nya..tapi kite still nak carik...

hidayah bende y kite perlu carik tapi kita sering cakap 'tunggu la dpt hidayah'

think wisely~

Anonymous said...

i dont ask about human love also..i ask which type of girl do u prefer.. its ok, i need no answer.. i also do not life for searching a human love..

Allah love come 1st and the rest will be coming towards it..

hidayah mmg perlu dicari.. jodoh mmg da ditetapkn .. cari jodoh?? how we do it.. that the most important part.. searching it from outside o form our inside?? if u get wat i mean :D

ok.. da lari topik.. btw, for me if one man take care of its solat, he will look gentleman, kind, caring etc.. n if can lead the reading of Al-Quran and it will be super awesome right.. ??

combine both, u will get the rest.. :D lets move towards a better self <3

btw, nice entry above :) indeed, our rezki is from Allah and it means to be share :D

Petak Hitam said...

pilihan hati tu subjektif..ade je pak imam nak pompuan seksi jd bini..huhu