Tuesday, 31 January 2012

Jumpe Puteri Atas Gunung Dato



haaaaip!!! saya jebat datang mengadap..
mari kita ke Gunung Dato Tuah....bukan kah engkau mahu ketemu puteri mu disana?? Bilakah kamu mahu kesana jebat?? tepat sepertengahan malam kita akan berangkat ke sana..bagaimana tuah?? 

Baiklah....disebab kan aku pun tidak pernah ketemu puteri yang sangat ingin aku jumpa, maka marilah kita kesana...tepat sepertengahan malam kau kumpul kan semua angkatan...kita jumpa di PETRONAS Ayer Keroh #WHAT?? $$%!!!!

ahaha sudah la bertuah dan berjebat haaa...susah nak buat ayat ~.~' jom secare lepak dan relak nye....pada awal bulan januari aritu #lupeTarikh aku dan rakan2 berjalan2 ke Gunung Dato di Negeri Sembilan...kitorang bergerak dari melaka pukul 2.00am dan sampai di sane dalam pukul5.00am....cam biase rm5.00 kat ranger hutan dan mulalah kami mendaki.......

actually niat hati aku pada hari berkenaan hanye nak tgk sunrise...yup sepanjang aku naik gunung xpernah skali aku menikmati keindahan matahari terbit dan matahari terbenam...so naik di gunung dato aku berdoa agar xhujan...fuh!! Alhamdulillah....xujan beb..cuace baik nye....

sampai di atas puncak perkara yang biase kita alami ialah cuace sejuk...fuh memang sejuk...sangat sejuk...dan disitu lah aku kuar kan sweater yang berada di dalam beg untuk dipakai...sampai di atas puncak dalam pukul6.00 lebih dan aku berehat2 tunggu azan dan solat...actually sebelom solat tu kawan aku sudah memanggil2...OI!!! Puteri kau dah nak KELUAR!!!!! ish aku nak solat ni...nak solat ke atau terlepas puteri yang aku idam kan...

hmmm dan tanpa berfikir panjang aku pilih untuk solat dlu...#dalamHati..... kalau ade rezeki aku tengah tido pun nampak puteri tu :D kan2...dan setelah selesai solat aku pun terus naik ke atas batu untuk mengintai puteri yang sedang timbul...adakah engkau sudah lenyap sang puteri?? #hatiBerdetik


owh adakah engkau benar2 sudah pergi??? #hampa...... takpelah mungkin xde rezeki...lain kali kite naik lagi ye gunung dato #pujukHati.......hati masih tak puas...xpe aku pun lepak la di atas batu....kite lihat la keindahan alam yang terbentang indah ini...Alhamdulillah dapat jugak aku lihat semua keindahan alam ini...tiba2 keluar satu cahaye kekuningan disebelah timur.....adakah??


yup...tak perlu berselindung...ia adalah puteri yang kau tunggu-tunggu....Alhamdulillah! #jeritHati...sesungguh nye Allah tak kan mengecewekan umat nye jika umat nye tidak melupakan nye.....ia adalah cahaya matahari yang sedang terbit... :'D oi kau tengah melihat puteri yang kau tunggu2....kau sedar x??




hey ia adalah satu keajaiban Allah...skali lagi aku bersyukur....sungguh xsangka....dalam mase aku memujuk hati yang hampa Allah memberikan ape yang aku mahukan....SubhanaAllah....Alhamdulillah...bersyukur sangat dapat lihat semua nie dengan mata kepala sendiri....tak sangka tu memang ade...dan dalam beberape minit puteri itu menjelma maka dia mengundur kan diri...ok sang puteri...kite pasti akan bertemu lagi....akan merindui mu lah ;)



dan ia tamat disitu..huhuh style lah kau puteri!!! nnt akan aku kejar kau lagi :D gunung lain pulak la kot...heehehehe dan dalam pukul 10.00am kami turun dan sampai dibawah bersiap2 mandi2 shampo2 wangi2...pastu p balik melaka..wah menarik bukan trip yang berlaku dalam beberape jam ini..hehhee i loike~ 


paling aku puas hati trip nie..sebab aku dapat jumpe puteri idaman hati..gile kentang...cantik die minat warne oren..agaga :P dan aku sempat bergambar dengannye lagi...nah tgk kat bawah nie...she's besides me lah! :D pasni aku nak p tgk sunset lak...kat mane itu xtau...mungkin tepi pantai la..kate orang cantik tgk tepi pantai..hehehe ok done dengan entry gunung dato..gambar pemandangan je aku bagi...hehehe gmbr kami semua xpayah la...nak kate ia seronok...YUP! ia sangat seronok..bayangkan lah :P   



(bile kite melihat keindahan alam, kite akan lebih mengingati Nya)
gg - go green


2 comments:

Cik Farz said...

subhanallah... cantek !! :)

zeeck said...

gambar xsecantik real :D #serius!