Sunday 29 January 2012

Sayu Hati


Sayu Hati
bila balik ke ostel nak meninggalkan rumah.......memang hati rase nak balik sangat hostel xbuat ape kat rumah..kalau balik hostel ade kawan boleh borak2...tp bile tiba waktu nak pulang ke hostel nak meninggal kan rumah...aku rase hiba sayu..sedih pun ade....

siape nak jage mereke di dalam rumah ini?? semua nye aku serah kan kat Allah...yakin dan percaya...dalam aku serah kan kat Allah hati tetap rase sayu sedih hiba....mengalir air mata?? belom sampai ke tahap itu lah....kate anak jantan kan....huhuhu 

harap sangat pemergian ku ke hostel ni xmemberat kan dan membebankan ibubapa ku...yelah duit poket semua ayah kene bagi....sedih bile ade satu hari tu duit da xcukup untuk makan...dan kene mintak kat ayah...ayah ade duit ke?? hati kecil ku bertanye...berat hati nak mintak...haa mase tu air mata bole la berlinang...macam xcukup makan sangat..sedih time tu...

tp bile satu ketika tu ayah masuk kan duit di mase hati ku terdetik eh duit kat bank da xde nie...mlm nnt msg ayah la mintak duit...selang beberape minit ayah msg...tadi ayah da masuk kan duit...nnt cek ye...haaa ini pun mule la air mate berlinang...mulut menyebut hamdalah tanda syukur...TERIME KASIH yah! :')


aku harap pemergian aku ke hostel untuk belajar (insyaAllah) akan diberkati Allah...jage diri ku ini ya Allah...tak ade ibu dan bapa yang akan menjaga ku di sane...xde sesiape yang ingat kan ku untuk solat...xde sesiape yang nak menegur ku ia salah...hanya Engkau ya Allah...dorong diriku ke arah kebaikan....Amin...

#sangat peribadi

2 comments:

Anonymous said...

insyaAllah doa mereka sntiase bersame kamu..
slt jgn tnggl, jge dri, drive carefully..:')

azlia mj said...

Anyonyonyo...
ingat sket kau ade aku..;)
cool cool..;))